RAPIREA si ZIUA DOMNULUI DOUA EVENIMENTE SEPARATE

Rapirea si Ziua Domnului. Ca rezultat al studierii Cuvantului de pana acum, am ajuns la concluzia ca Rapirea si Ziua Domnului sunt doua evenimente separate, care nu se aseamana cu nimic, ci sunt total contrastante. Cand compari pasajele majore care se refera la Rapire (1Tes 4.13-17; 1Cor 15.51-53; Ioan 14.1-3) cu cele care se refera la A Doua Venire (Ioel 3.12-16; Apoc 19.11-21; Zah 14.1-5; Mat 24.29-31) cateva diferente sunt clare:

Rapirea:

a) Sfintii il intalnesc pe Domnul Isus in vazduh, nici unii nu ating pamantul

b) Nici o judecata nu este mentionata ca parte din eveniment

c) Nu se spune nimic despre Imparatia lui Cristos

d) In aceeasi masura, cei morti si cei vii la acest moment li se dau trupuri de slava

e) Apare inante de Ziua Domnului

f) Este iminenta

g) Cristos se intoarce in ceruri cu Biserica

h) Dupa Rapire credinciosii sunt luati, necredinciosii sunt lasati pe pamant

Venirea a Doua a Domnului Isus

a) Cristos atinge pamantul in locul geografic numit Muntele Maslinilor

b) Judecatile sunt parte majora a evenimentului

c) Venirea este urmata imediat de stabilirea Imparatiei

d) Doar sfintilor morti li se dau trupuri de slava

e) Apare dupa mania Zilei Domnului (macelul din Valea Izreelului)

f) Este precedata de semne

g) Cristos coboara si ramane pe pamant

h) Dupa Venire, necredinciosii sunt suprimati, doar credinciosii sunt lasati pe pamant

Aceste diferente clare indica un singur adevar: cele doua evenimente sunt diferite… altfel din punct de vedere hermeneutic nu poti ajunge la un numitor comun! 

 ………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Cel de-al treilea Templu. Deoarece ar fi fost prea simpu sa dau textul si apoi sa comentez, voi mai adauga si celelalte Temple de dragul claritatii si importantei informatiei. Tabernacolul – plan detailat oferit de Moise dupa modelul celui ceresc.

Templul lui Solomon – Planuit de David, construit de Solomon, distrus de Nebucadnetar (supranumit Primul Templu)

Templul lui Zorobabel – construit dupa exil, desacralizat de Antioh Epifanul, rededicat in timpul Macabeilor, restaurat de Irod cel Mare, distrus de romani (supranumit Cel de-al Doilea Templu).

Templul prezent – in inima celor credinciosi, iar ca realitate corporata, Biserica Templul din Apocalipsa 11 – in perioada Necazului cel Mare va fi construit cu ajutorul lui Anticrist, care-l va si desacraliza (supranumit Cel de-al Treilea Templu – Dan 9.2; Mat 24.15; 2Tes 2.4)

Templul Milenal – Vazut de Ezechiel, va fi contruit de Isus Mesia in timpul Domniei de 1000 de ani (Supranumit Ce-l de-al Patrulea Templu – Ez 40.1-42.20; Zah 6.12,13)

Templul Etern – va fi cel mai mare Templu din toate timpurile (Apoc 21.22; 22.1-21) Biblia este foarte clara cand descrie ceva, asa ca studentul Scripturii trebuie sa citeasca pentru a descoperi detalii importante! 

Mesia si Anticrist in Daniel 9. Privitor la ideea ca Daniel 9.27 este o explicatie a lui 9.26 consider ca este o grava eroare gramaticala, oricat de bine jertfa Domnului Isus ar explica incetarea jerfelor. Pentru a discuta pe text, l-am pus mai jos: Daniel 9:26-27 26 Dupã aceste sasezeci si douã de sãptãmîni, unsul va fi stîrpit, si nu va avea nimic. Poporul unui domn care va veni, va nimici cetatea si sfîntul Locas, si sfîrsitul lui va fi ca printr’un potop; este hotãrît cã rãzboiul va tinea pînã la sfîrsit si împreunã cu el si pustiirile. 27 El va face un legãmînt trainic cu multi, timp de o sãptãmînã, dar la jumãtatea sãptãmînii va face sã înceteze jertfa si darul de mîncare, si pe aripa urîciunilor idolesti va veni unul care pustieste, pînã va cãdea asupra celui pustiit prãpãdul hotãrît.“ In versetul 26 la inceput subiectul frazei este Unsul (Mesia) care va fi starpit (de fapt in original verbul se traduce prin a fost taiat – o expresie dedicata pentru pedeapsa capitala) si nu va avea nimic (invierea). Apoi subiectul se schimba pe poporul unui domn (lider, sau print in original), dupa care in versetul 27 verbul folosit la 3 singular masculin se refera la acel lider (un ultim reprezentant al celor care au daramat Sfantul Locas), care va face sa inceteze jertfa, nu inainte de a confirma un legamant cu Israelul. Mesia din v 26 nu este aceeasi persoana cu cea din v 27, deoarece subiectul se schimba, iar antecedentul lui “el” nu este Mesia, ci Anticristul! Temeiul pentru care intre saptamana 69 si 70 este o perioada de timp ca o paranteza (anume timpul Bisericii) este ca Daniel se roaga ca Dumnezeu sa considere prima deportare pentru cei 70 de ani randuiti pentru exil, dar si ca sa stie ce se va intampla cu poporul lui. Daniel este batran deacuma si vrea sa stie viitorul lui Israel si a Templului. Dumnezeu ii descopera exact ceea ce cerut: timpul si istoria lui Israel. Deoarece subiectul nu era Biserica, Dumnezeu lasa ca aceasta vale din perspectiva profetica sa ramana un mister peste timp! Cand Biserica va fi Rapita, atunci paranteza se inchide, iar ceasul lui Israel va incepe iar sa ticaie. Dumnezeu ii descopera ce se va intampla cu Anticrist, deoarece acesta este in tangenta cu Israel in Necazul cel Mare.

Cristian Pana

The URI to TrackBack this entry is: https://nascutdinnou.wordpress.com/2009/03/09/rapirea-si-ziua-domnului-doua-evenimente-separate/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: